söndag 19 juni 2016

Nya hjul och däck: Tune Schwarzbrenner 38T och A.Dugast

För ungefär 6 veckor sedan skrev jag på bloggen att jag beställt nya tävlingshjul .

Tyvärr blev det en hel del problem vid leveransen av dessa. Jag väljer att för stunden inte gå in mer på detta.

Efter många om och men och många bedrövelser hoppas jag att det nu löst sig.

Idag hämtade jag ut mina nya och som det ser ut väldigt fina hjul. Det blev märket Tune och modellen Schwarzbrenner 38. Till dessa har jag köpt A Dugast däck.

Så här skriver Tune Sverige om hjulen:
Tune Schwarzbrenner byggda på NYA Schwarzbrenner 38t fälgen, helt ny fälg med en U-formad aero profil!
Nav: Mig 70/Mag 170
Fälg: Tune Schwarzbrenner 38mm, tub
Eker: Sapim CX-Ray 20 fram/ 24 bak
Vikt: 1135g
Maxvikt: 100kg
Däcken är handgjorda holländska tubdäck med en bredd på 25 mm. Enligt recensionerna ska detta var riktigt fina grejer. Sedan är det förstås lite nervöst att hoppa på tubdäckstrenden.

Det ska bli mycket spännande att prova dessa hjul med de nya däcken och se vilka skillnader det blir för cyklingen. Jag hoppas på att de är något styvare och rappare och med bättre bromsverkan än de jag har. Dessutom ska de vara ca 400 gram lättare, vilket inte är fel.

Jag återkommer med ett omdöme på både hjul och däck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar