söndag 9 juli 2017

Lunchbjudning och distanscykling som efterrätt

Idag var vi på lunch i Nordmaling hos svärmor. Vädret var strålande och Katten cyklade de 50 km som det är dit. Jag och sonen åkte bil.

Efter lunch, lekar och lite tjuvtittande på Tour de France så stod det hemfärd på programmet.

Som jag skrivit tidigare är jag inne i en mängdträningsperiod och ville få till minst 100 km cykling idag. Det innebar att istället för raka vägen hem tog jag vägen via Mosjö, Umeå och Brännland.

Det blev en riktigt mysig tur där det inte fanns något fokus på intensitet utan jag försökte bara ligga lugnt kring 220 watt och rulla fram i solskenet. Jag hann fundera på både det ena och det andra innan jag åter landade i hemmet.

110 km cykling blev resultatet och jag fick skriva in 3 timmar och 20 minuter i träningsdagboken. Allt med en låg snittpuls kring 65%.

Många cyklister i Vännäs CK var i dag ute på en gemensam runda till Vindeln och vi får se hur många som känner sig manade att följa med mig i morgon när jag planerar att rulla Vännästrampetrundan.

Det blir då ytterligare 125 km cykling och jag får chansen att kolla så det inte är problem med vägen någonstans efter sträckan. För som många av er säkert vet äger Vännästrampet rum på söndag, och då vill vi självklart som vanligt ha en väg som är fin och bra.

Vi hoppas också på många deltagande cyklister och fint väder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar