fredag 14 juli 2017

TT-hojen ger mig ryggont, nya sockor och pila banan

Mycket fixande hemma med städning, skräp till återvinningscentralen mm. Sedan arbete, fixande inför klubbresan till Mallorca 2018 och lite praktiskt kring Vännästrampet. Har därför blivit väl lite träning torsdag och fredag.

Under torsdagen fortsatte jag korrigera positionen på tempohojen för att säkerställa att den håller en mätning utomlands. Osäkert hur det går. Cyklade en dryg timme och fick rejält ont i ryggen, så jag är nog inte framme vid en lösning.

Mycket stretching och liknande igår och idag, men fortfarande ont.

Idag fick jag bara till 45 minuter på racern. Funkade hyfsat med ryggen. Körde 4 intervaller i backen upp till Vännäsby kyrka. Ca 90 sek per intervall på lite drygt 450 watt. Har känts bättre.

Ikväll middag hos mor och far vilket var mycket trevligt.

Ja, hämtade ut ett paket också innehållande klubbens nya sockor.

Vid en första anblick såg de bra ut och kändes sköna. Nu ska jag fördela de 100 paren på våra cyklister så har jag fullföljt detta uppdrag.

I morgon blir det nog antingen ingen cykling, eller en kortrunda. Jag och bror ska nämligen märka upp hela banan för Vännästrampet som är på söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar