onsdag 16 augusti 2017

Toppcyklar!

De senaste dagarna har jag fixat och trixat lite med cyklarna. Idag har cyklarna dessutom fått besöka Team Sportia i Umeå. Som vanligt bra och snabb service och nu har jag gjort vad jag kan för att cyklarna ska vara i topptrim inför resan till Frankrike.

Jag gillar verkligen båda mina cyklar, både att cykla och se på. På bilderna på detta inlägg ser ni båda mina cyklar med raceutrustning. Ja, på tempohojen har jag ofta zipp 808 fram, men väljer nu när jag inte kan få med mig extra hjul att köra på mitt Reynoldshjul med lite lägre profil.

Min Cannondale som jag nu haft ungefär ett år har verkligen gett mig i lyft i linjeloppen. Nu har jag dessutom uppgraderat med för mig ännu bättre hjul. 

Min Canyon har jag haft lite längre, men också här känner jag att jag har en riktigt fin cykel som jag trivs med. Här har jag också arbetat med inställningarna på slutet och nu ska det inte vara några problem att bli godkänd av UCI inför starten nästa torsdag. I alla fall är det var jag tror.

Jag är ju inne i min toppningsfas och tränar färre pass, men håller intensiteten. Det innebär att det är träningsvila idag och intervaller i morgon. 

Än så länge har det inte släppt efter mina mängdträningsveckor som avslutades i söndags, och kroppen känns rejält seg. Än är jag inte orolig, men det borde börja kännas bättre inom några dagar. Det är dock inte lätt att pricka formen, men jag gör i alla fall vad jag kan och håller mig till min plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar