tisdag 23 juni 2020

Temphojen nu godkänd och 40-20 intervaller i värmen

Vilka dagar vi har just nu här i norr! Tisdagsträning 18.30 och termometern visar 28 grader och solen lyser.

10 timmars cykling i söndags, vila igår och i dag alltså på det igen. Men innan dess hann jag med lite arbete och när jag kom hem fixade jag på Kattens nya tempohoj. Kapade pinnarna med 5 centimeter, så nu hoppas jag positionen fungerar ännu bättre. Sedan plockade jag bort lite delar så att cykeln skulle vara UCI-godkänd för tempotävlingar. Slutligen lite justering av växlar och bromsar. Nu bara ut och prova. Förhoppningsvis blev det bra.

Tvättade min egen tempohoj, vaxade och smorde kedjan. Lite mindre fix på den alltså.

Men sedan var det alltså gemensam tisdagsträning med Vännäs CK. Vi kör alltid intervaller som gör att det blir bra träning för alla även om kapacitet och målsättning skiljer sig åt.

I dag blev vi åtta stycken som rullade till Överbodabacken. Först en tröskelintervall upp, sedan 40-20 två gånger de 3 km upp till toppen och slutligen en hård intervall hela vägen upp.

De första intervallerna just under 6 minuter och den sista hårda intervallen blev ca 5 minuter för min del innan jag nådde toppen med ett snitt på ca 36 km/h.

Därefter fortsatte vi ett antal mil tillsammans där de som fick feeling kunde mata på en stund för att sedan återansluta till gruppen.

Efter två timmar var vi så åter i Vännäs och vi lägger ytterligare en givande och trevlig kväll till handlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar