onsdag 20 mars 2013

På tröskeln - På väg in?

Träningarna har duggat tätt på sista tiden. Två längre pass i helgen, vila på måndagen, i går ett sweetspotpass på 90 minuter och i dag satt jag på cykeln igen.

Kanske börjar det nu lossna? Kanske är jag nu på rätt väg? Hur som helst lade jag mig i början av passet på Sweetspot för att efter ca 25 minuter övergå till att köra på tröskeln i ca 25 minuter.

I första delen låg jag på en bit över 80% av maxpuls för att på tröskeldelen ligga på 93-95% av maxpuls. I snitt hamnade jag på ett snitt på 88% på mitt 60-minuterspass.

Frågan är om jag nu kommer att få stiga in i värmen och gemenskapen eller fortsätta att stå ute kylan.
Det kändes faktiskt som att jag är på väg att ta ett steg framåt, ett steg mot något bättre. Ett steg förbi tröskeln. Eller åtminstone är jag på väg mot att verkligen kunna börja trycka på.

Nu är jag dock rejält trött, men så ska det väl vara efter en bra tur på cykeln!?

2 kommentarer:

  1. 95% av maxpuls var ju väldigt hög intensitet. Där brukar jag ligga på mina 4 min intervaller.

    Ska bilden tolkas som att du ska börja gå på gym?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Därför blev jag också trött. Samtidigt hamnade jag på 95% först på senare delen av tröskeln.

      Svar nej. Det ska tolkas som att jag var på tröskeln och kanske på väg mot formen. Att jag ska börja på gym är nog lika trolig som att en isbjörn träffar på en palm på sin jakt efter föda...

      Radera