tisdag 19 mars 2013

Sött och ganska starkt

Jag gillar sött och starkt på alla vis. I dag fick jag en liten uns av detta. Magsjukan som tagit plats i familjen har ännu inte nått mig, så jag bestämde mig för ett cykelpass medan tiden ännu finns.

Det blev ett sött pass - Sweet spot där jag för första gången på länge kände mig ganska stark hela passet.

Jag hade bestämt mig för att ligga på Sweet spot under 90 minuter och det fungerade fint. Jag lade mig på 270 watt och låg där hela passet. Fortfarande är inte formen som den kan vara, så pulsen var lite hög i förhållande till insatsen. Trots detta orkade jag hålla fart hela passet, jag kände mig aldrig seg och var fortfarande reltativt fräsch när jag steg av cykeln.

Ett snitt på 87% av maxpuls är förstås för högt, men samtidigt klarade jag att ligga där under 90 minuter vilket var bra med hänsyn till nuvarande form. Om magsjukan fortsätter att hålla sig på avstånd är det i slutet av veckan dags för en del tuffa intervaller.

Som belöning efter avslutat pass gjorde jag just lite våfflor med sylt och grädde. Sött, inte starkt men fett. Framför allt gott.

4 kommentarer:

  1. Se där. Du kommer vara i toppform på Mallorca. Själv var jag helt ur slag idag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var första gången på ett tag som jag haft ett bra pass och du var ur slag. Snart är vi kanske på bettet båda två.

      Radera
  2. Mm så gott med våfflor :)

    SvaraRadera