fredag 21 februari 2014

Framgångsrik dag

Igår var det inte särskilt muntert om man ville ha svenska medaljer. Det mesta gick nämligen snett.

Idag har det gått bättre. Riktigt roligt med Anna Holmlund och även curlinggänget som gjort sig förtjänta av den bronsmedalj de till slut fick efter en riktigt tuff match.

Ja, jag har inte glömt ishockeyn. Den var också riktigt bra, och det är roligt när de svenska grabbarna höjer sig när det behövs som mest. Segern var rättvis och det ska bli spännande att se vilken motståndare det blir. Även bronsmatchen blir nog bra med Finland och förloraren mellan USA och Canada.

Det enda som inte riktigt gick som vi önskade var den alpina delen. Här var det en blandning av oflyt med en grensling och lite för mycket oro för att misslyckas. För att vinna måste man våga, och här saknades det en del. Slutresultatet för två av svenskorna blev dock okej.

I morgon blir en hektisk dag. Sonen har två innebandymatcher och dessutom är det både längd, skidskytte och slalom som jag verkligen vill se. Tyvärr krockar det, så jag måste spela in OS och se detta senare under dagen. Risken är dock att det blir som vanligt - någon berättar hur det gått och därmed är spänningen förstörd.

I morgon blir det vilodag från cyklingen, vilket varit planerat en längre tid. Detta då jag sedan länge insett att någon träning inte kan inrymmas i agendan.

Planen är att det denna vecka blir fem dagars träning med vila måndag och lördag. Idag var då fjärde träningsdagen i rad, och på söndag blir det veckans sista träning.

Denna vecka är som jag tidigare nämnt en distansvecka, så därför bestämde jag mig idag för att cykla från ishockeyns början till slut. Det blev 135 minuter innan Sverige stod som segrare. Intensiteten var moderat och snittpulsen hamnade på måttliga 74%. Benen kändes piggare i dag än tidigare i veckan och de små känningarna jag haft har minskat. Det går alltså åt rätt håll. Nu hoppas jag det fortsätter så.

Det är tråkigt att OS snart är slut, men nu blir det lite bättre ordning på min arbetstid. Dessa två veckor har jag arbetat i intervaller från morgon till sent på kvällen varje dag, med många avbrott för de mest intressanta OS-tävlingarna. Sammantaget är det mycket lättare att få ihop allt när OS ligger i länder ännu längre bort då sändningarna är på kvällar och nätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar