tisdag 11 mars 2014

Vilken j.....a smäll

Vad är det som smäller högst. Ja, det kan man undra. Det skulle kunna vara något riktigt trevligt från vår Stockholmsresa, men den högsta smällen skedde när vi kom hem.

Men vi börjar med vår resa och vad sonen tyckte smällde högst. Han såg Vasamuséet som bäst, tvåa: Skansenakvariet, trea: Fjärilshuset, fyra: Mr Peabody and Sherman (film), femma: tekniska muséet.

Ja, fast allra bäst tyckte han det var att få träffa sina kusiner.

Själv hade jag det riktigt bra under dessa fem dagar med mycket kvalitetstid och även jag uppskattade våra aktiviteter.

Väl hemma tänkte jag köra ett cykelpass för att snabbt åter komma igång med träningen. Tanken vara att trampa på ca 90 minuter, men träningen slutade abrupt efter 47 minuter.



Jag  trampade alltså på i godan ro när det helt plötsligt hördes en extrem smäll. En smäll så hög att jag hade ont i öronen i ca 1 timme efteråt. En smäll som gjorde att pulsen höjdes rejält. Det visade sig att hela däcket exploderat. Då menar jag alltså inte slangen, utan även däcket. Av mitt trainerdäck kvarstår nu intet......

Så inte nog med att min trainer dött, nu har även trainerdäcket satt sin sista potatis. Jag har aldrig sett något liknande att ett däck exploderar på detta sätt, men kanske är det ytterligare en signal till mig att jag inte ska köra trainer?! Ja, vad vet jag.


6 kommentarer:

  1. Du har blivit för stark Tomas så äre! ;-)
    Låter verkligen skumt, jag har kört så slut på ett trainerdäck så att jag nästan såg slangen på vissa ställen men aldrig att det exploderat! Dock har jag haft en tre-fyra st punkor på bakdäcket på trainern??? Hur nu det går till...
    Sen måste jag säga att jag håller med sonen din mitt favoritställe i stockholm är just Vasamuseet! Har jag tid så brukar jag gå dit, hittar alltid nått nytt jag inte sett eller läst tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jobbigt att vara så stark......
      Ja, skumt var ordet sa Bill. Punktering på trainern är inte helt ovanligt, men detta är verkligen ovanligt.
      Ja, både jag och sonen gillar Vasamuseet.

      Radera
  2. Det låter ju helt sjukt. Jag tror som Mazze att du blivit för stark :-)

    SvaraRadera
  3. Tur att du har en snäll sambo som nu lånar ut både trainer och bakhjul till sin alltför starke man (även om det betyder en hel del pyssel innan och efter träning...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart har jag tur att sambon är snäll, annars vore det sluttränat nu.

      Radera