Själv handlade jag lite handrengöring, en minigrill för semestern och lite annat. Ja, sedan många kilo blåbär. Jag äter blåbär, propud och granola varje kväll så det går åt en del. Ska det inte bli konkurs köper jag i större förpackningar när jag är i Umeå. Nej, jag plockar inte blåbär sedan jag körde bärplockaren i ett jordgetingbo och fick extremt många stick. Inte bra för en som är allergisk mot getingar....
Med andra ord blev det inget arbete på förmiddagen, men på eftermiddagen var det dags att rulla igång igen. Jag kunde dock arbeta hemifrån vilket var skönt. I morgon har jag dock möte med universitetet i Umeå, så då blir det en hel arbetsdag.
Efter att ha tittat lite på Baskien runt ägnade jag några timmar åt att städa i vårt sportgarage. Trots det, hann jag inte riktigt klart. Men en klar förbättring.
Som jag sa igår var också mina cyklar i fokus i dag. I samband med att vi åkte till Umeå lämnade jag in min trainercykel, min utlandscykel och min tävlingsracer på Team Sportia. De bjuder alltid på bra och snabb service vilket är viktigt. Framför allt att de är snabba, tillmötesgående och lösningsfokuserade.
När det blir problem gör de också vad de kan för att lösa problemen. I dag trodde jag inte det skulle vara några större problem, men det är det. Exakt vad, får jag återkomma till.
Ja, jag hade tänkt att det skulle bli en allmän service av utlandscykeln och min tävlingsracer, medan jag var medveten om att min trainerhoj som typ fått 1000 liter svett över sig de senaste åren hade lite mer att önska.
Under eftermiddagen ringde dock sportbutiken och berättade att det var en hel del att fixa på utlandscykeln. På tävlingsracern har jag haft problem att få in de högsta och lägsta växlarna, ja egentligen sedan jag var på VM i augusti. Jag tänkte att byte av växelöra och lite justeringar skulle lösa problemet. Tyvärr verkar felet vara större än så. Exakt hur omfattande och vad felet exakt består av är inte helt klart än.
Min fina tävlingsracer för en vecka sedan på Mallorca. Nu är den tyvärr sjuk. |
De arbetade dock på med cyklarna till efter stängningsdags, då de åter hörde av sig för dialog kring vissa delar.
Vi skulle höras vidare i morgon för att se hur vi kan gå vidare. Jag är ju väldigt beroende av båda mina huvudcyklar.
Min utlandscykel som jag på senaste tiden använt i trainern är viktig med tanke på all snö, då den lär behövas ett bra tag till. I värsta fall är den ju också min reservcykel på tävling. Jag hoppas dock inte behöva använda den.
Ja, nu börjar ju tävlingssäsongen. Jag åker söderut på arbete redan tisdag morgon nästa vecka, och då måste jag ha med mig mina tävlingscyklar (landsväg och tempo), i och med att jag åker direkt från kursen till tävlingarna på Barsebäck.
Inget optimalt läge om det visar sig att felet på cykeln är mycket stort. Men jag är övertygad om att Lars mfl på Team Sportia kommer att göra vad de kan för att lösa problemen. Surt är det hur som helst.
Jag hoppas verkligen att min Cannondale blir tillräckligt frisk för att kunna åka med och prestera.
Idag stod det träningsvila på programmet. Planen är att träna i morgon. Vi får se vad och med vilken cykel.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar